Giro 4

24 October 2017

Härligt! Nu kör vi igång Giro 4 igen!

Tuff försäsongsträning för cylister
Upplägget är standardiserat och utformat av Mattias Reck (jobbar i laget Trek-Segafredo) och syftar till att ge så mycket träningseffekt som möjligt,både centralt för hjärtat och lokalt musku­ lärt. Sett till föreningens träningsutbud är Giro 4 det pass som till sin karaktär har störst prestations- och idrottsfokus.

Ett periodiserat träningsupplägg

Passet körs i fyra perioder om sex veckor vardera, där av 4:an - quattro - i passbeteckningen. Genom att byta upplägg var sjätte vecka växlas intensiteten upp successivt och utmaningen för deltagarna blir hela tiden optimal. Deltagare rekommenderas att gå på passen regelbundet från period ett. Passet körs från oktober till april.

För vem?
Giro 4 är· periodiserad försäsongsträning för inbitna cykelentusiaster eller andra träningsvana som vill toppa konditionsformen inför våren. Erfarenhet av cykel- eller spinningträning rekommenderas.

Var väl förberedd
Som deltagare behöver du vara väl förberedd på Giro 4-passen, både mentalt och fysiskt. Se till att vara utvilad, äta och dricka bra. Intensitet är hög och det är spinning som ställer stora teknikkrav  med en stor andel sittande i tempon som både är höga och låga. 
Passen är 90 minuter långa.
--
Vi kör på Rocklunda (vecka 41- vecka 12 2018);
Måndag kl 19.00, Onsdag kl 19.15 och Fredag 16.30
Du bokar din plats i webbschemat!