Bra att veta


När du ska träna
Du ska alltid ha med dig ditt träningskort när du besöker anläggningen för att kunna registrera dig och få en giltig pass- eller gymbiljett. Information om boka pass hittar du här.

Schema och utbud
Schemaändringar förekommer, senast uppdaterat schema hittar du här på hemsidan. Vid storhelger samt under sommaren är schema och öppettider reducerade. Anläggningarna kan även stängas periodvis för renovering/underhåll. Utebliven träning ersätts inte.

Efterinsläpp
Efterinsläpp på pass görs inom 10 minuter, men var medveten om att ledaren kan inte kan gå igenom övningarna igen på de mer instruktiva passen. Vi har inte efterinsläpp på Skivstång, Yoga och Träna ute.

Träningsutbud


Vår träning är lättillgänglig och till för alla. Det innebär inte att alla våra träningsformer passar alla
alltid men att det alltid finns något för alla oavsett ålder, träningsvana, ambitionsnivå eller fysiska förutsättningar.
   Kroppen ska hålla hela livet. Därför måste man träna smart och hållbart. Genom att vi bygger
vår träning på vetenskap, forskning och erfarenhet skapas förutsättningar för ett fysiskt aktivt liv som
gör att man kan behålla alla grundläggande rörelsefunktioner hela livet. Att träna smart och hållbart
innebär att man varvar hård träning med mjuk. Det innebär också att man inte bara tränar styrka eller
kondition utan även rörlighet. Och att man givetvis tar sig tid till återhämtning.





Jympa

Jympa är vår klassiker. Den är varierad, funktionell och enkel att hänga med i. Jympa är allroundträning i suverän form.
 

Dans och koreografi

Inspireras av musik, steg och dansstilar. Från dans fusion till step
och aerobics.

   

Instruktivt och fokuserat

Här får den funktionella träningsidén stort utrymme. Här handlar det om att träna medvetet, känna syfte och att förstå övningarna.
 

 

Gym och individuell träning

I vårt utbud fyller den individuella träningen funktionen av att ge Friskis&Svettis träningsidé ett uttryck som kompletterar gruppträningen.
 

Spinning

Här är det fokus på konditionsträning.
Det handlar om upplevelsen i kroppen: hjärtat, flåset och allt annat som hör till.

 

Indoor walking

Här ligger fokus på uthållighet.
Konditionen tränas på ett skönt och effektivt sätt. Rörelsemönstret är funktionellt och liknar jogging,
löpning och skidåkning.
 

 

Träna ute

Jogging, löpning, Cross, Distans eller vandringar - att träna utomhus ger en extra dimension med de upplevelser som utemiljön skapar förutsättningar till.
 

För barn och unga

Från vaggan till graven beskriver väl vårt breda åldersspann som finns på mötesplatsen Friskis&Svettis.Vi  erbjuder kvalitativ och lekfull träning utan tävling.
 

Träningskurser

Det skall vara lätt att börja och lätt att fortsätta träna. Våra träningskurser är
ett sätt att komma igång.
 

 

Limited edition

Pass märkt Limited edition är variationer och kombinationer av befintliga pass.
De finns under en begränsad tid för att ge dig nytändning och inspiration i din träning.
 

Personlig tränare - PT

Få hjälp med att utvecklas i träningen och nå dina mål. Tillsammans diskuterar ni hur du bäst når ditt mål och vad du vill ha hjälp med.
 

Seniorklubben

Känns soft passen i den vanliga gruppträningen i tuffaste laget? Gillar du att träna med likasinnade? Då kan Seniorklubben vara något för dig.


  

Specifika målgrupper

Vi vill erbjuda träning för alla målgrupper för de med någon form av funktionsnedsättning.